måndag 15 november 2010

Nytt kapitel

Steffi har ett nytt kapitel i sitt liv. Nio år av skratt och tårar är nu slut. Kommer sakna min andra hälft mer än något, men det va det bästa för båda. Nytt hem, tillbaka till mina föräldrar, bor i lilla gästrummet, men det är mitt! Har så många känslor i kroppen som jag inte vet var jag ska göra av, går omkring med en känsla av ett tomt hjärta och tom mage. Men som jag säger till nästan alla....jag överlever.

Har nu förstått vilka som är mina riktiga vänner, de som stöttat mig och hört av sig. Anneli, min fina vän va hos mig varje dag i helgen. Till och med när jag va sjuk. Nina kom så fort hon hade chansen. Elina hörde av sig. Karolin, min familj, min KATT, alla visste vad dom skulle göra för att få mig att må bra. Och det älskar jag er för. Ni är såklart fler, men det hade blivit en lång lista :D

Idag va första gången jag jobba sen det tog slut och jag är så glad för mina kollegor och chef. Dom förstod, dom fanns där.

Nu ska jag ner under täcket. En ny dag imorgon och det tackar vi väl för? Ska man kanske gå och blivit stenhård kristen nu kanske? Kyrka varje söndag? Priiisa GUD. Njaä, blir väl ännu en pilgrimsvandring inom en snar framtid för att upptäcka mig själv på nytt. Denna gång ska jag inte ha en person som fyller mina tankar, som jag längtar hem till. Jag ska bara va!

God natt mina fina vänner <3

8 kommentarer:

  1. ah fina du!! skönt o höra att du har massa underbaringar runt dig!!! önskar ja kunde komma ner o krama dig!!!
    xxx /din egna göteborgare

    SvaraRadera
  2. Oj =(

    Men du.. DU KLARAR DIG =) !!
    Du är stark, du har fin fina vänner, familjen o ditt nya jobb =)

    HEJAR PÅ DIG SNÄCKAN =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Och jag älskar dig min skatt!

    Stor Kram

    SvaraRadera
  4. Mitt älskebarn,,,hade det gått hade hjälpt dig bära din smärta,,,,goe jag tror att en vandring kommer att göra dig gott,,,tänk att jag kan skriva detta utan att jag oroar mig, men jag vet att du är skyddad om du vandrar pilgrimsvandringen,,,jag älskar dig

    SvaraRadera
  5. goe, det är din mamma som skriver överst men jag fick inte rätt på det därför skrev jag anonymt...puss puss

    SvaraRadera
  6. Lilla söta fina Steffi <3 Bara hör av dig om du behöver prata......jag vet precis hur du har det-har upplevt detta själv för inte så längesedan!!! Det som inte dödar härdar och vi klarar oss, det gör vi!!! Tycker om dig!!! Kram från syster Gabi

    SvaraRadera
  7. Om han inte vill ha dig är han inte värd dig! Du är vacker, snäll, rar, rolig, duktig - du hittar livet igen!!
    KRAM, Mia.

    SvaraRadera
  8. Jag har väl ALDRIG någonsin sagt att jag inte vill ha denna kvinna..............

    SvaraRadera