torsdag 14 juni 2012

Typiskt

Vad är det för grejer jag råkar ut för? Har varit lite förkyld sedan i måndags och igår hade jag både jobbigt med andningen och ryggont. Och yrkesskadad som man är, plus att man jobbar på en lungavdelning så sjuka jag mig idag och boka tid till doktor. Jag måste säga att jag har haft dåliga tankar om min vårdcentral både för att dom hyr läkare så man får nya hela tiden plus att dom som varit där varit såna stolpskott så man velat anmäla dom till socialstyrelsen BARA på grund av dåligt bemötande. Men denna läkare. Vilken läkare! Nyligen hitflyttad från Tyskland och prata hur bra svenska som helst. Hon lyssna på mina lungor och tog prover. Allting va bra. Men hon ville ändå skriva ut antibiotika och inhalationer pga mina symtom plus att jag tidigare haft lunginflammation så jag va lite i riskzonen. Jag kände mig ordentligt omhändertagen. Hon ville tom sjukskriva mig men jag tyckte att eftersom jag ändå jobba tisdag nästa gång så kunde det va.
Känner ingen större skillnad i nuläget men får hoppas det känns bättre imorgon. Nu ska jag fortsätta se film med Sandra Bullock. Min favorit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar